עיצוב גרפי בעולם הלייזר

עיצוב גרפי, הוא תחום בתקשורת החזותית העוסק בשילוב של טקסט ותמונה לכדי מדיה המעבירה מסר מסויים. עד לאחרונה תחום העיצוב הגרפי קיבל ביטוי בעיקר בעולם הדפוס השטוח בצורה של כתבי עת, ברושורים, כרזות, פוסטרים ואריזות. כיום יותר מעצבים מחפשים דרכים להעשיר את המדיה המודפסת ולהעלות אותה לדרגה חדשה במודעות המשתמש. רבים מהם כבר משלבים חיתוך בלייזר בעבודות הדפוס שלהם על מנת להגיע לרמות אלו.

טכנולוגיית החיתוך בלייזר מתאימה למגוון רחב של חומרים החל מנייר וקרטון לסוגיו (גולמי או מודפס) דרך יריעות בד ועד לוחות פלסטיק ועץ במגוון עוביים. המעצב יכול לשלב בין מגוון החומרים והאפשרויות בתכנון שילוט, אריזות, קטלוגים ופולדרים מיוחדים, עיצוב הזמנות לארועים ולכנסים וכדומה. החיתוך בלייזר מאפשר עיבוד עד גודל גיליון הן בסדרות קטנות והן בסדרות גדולות. התוצאה המתקבלת היא תוצאה מדוייקת, אסטטית, נקייה ובעלת עושר ונופך אומנותי המדגיש את היחודיות של המוצר הסופי. היתרון המרכזי בשימוש בחיתוך בלייזר הוא היכולת למקד את תשומת לב המשתמש/הלקוח ולהעביר מסר נוסף לגבי המוצר ורמת ההשקעה בו. התחושה המתקבלת כשפוגשים מוצר שעבר חיתוך בלייזר היא תחושה של השקעה ומראה של עיבוד ידני.

טכניקת החיתוך בלייזר פותחת דלת למגוון רחב של אפשרויות עיצוביות: 

  • חיתוך עובר –  בחומרים גמישים דוגמת נייר, בד ויריעות דקות של פלסטיק או משרבייה בחומרים קשים כמו עץ ופלסטיק (כגון פרספקס).
  • צריבה/חריטה/סימון – לאורך קו או על פני שטח. מצוין למיתוג של מוצרים או לסימון חלקים.
  • פירוט – מכיוון שהלייזר מאוד מדוייק ובעל קו חתך מאוד דק, ניתן להציע חיתוכים מורכבים ומפורטים בדוגמת רשת או תחרה. יכולת החסרה בטכנולוגיית חיתוך בשטאנץ.
  • חיתוך בשכבות – חיתוך עובר בשכבה עליונה ושימוש בשכבה התחתונה כרקע מודפס. משמש בהזמנות כריכה בהן ניתן לרמוז על תוכן ההזמנה כבר ממבט בחזית החתוכה ולהעצים את אופי המוצר ע”י יחס החיתוך לדפוס.
  • תלת מימד – חיתוך אלמנטים הניתנים להפרדה ולהרכבה כאלמנט תלת ממדי כמו אריזות (חיתוך הגרפיקה והפריסה בגיליון המודפס בשלב שלפני קיפול האריזה), כרטיסי ברכה קופצים (PopUp) וכרטיסי ברכה מורכבים.
  • מדבקות – היכולת להתאים חיתוך לדפוס, מאפשר לחתוך מדבקות מודפסות (נייר או פוליאסטר) עפ”י קו קונטור מוגדר. במקרה זה המעצב בונה את הקובץ בשתי שכבות – שכבה לדפוס ושכבה לחיתוך בהתאמה. דוגמאות: חיתוך תוויות לבקבוקי יין, חיתוך מדבקה ל- CD וכדומה.

הליך העבודה פשוט:

  1. המעצב  מכין קובץ חיתוך המתאר את קווי החיתוך (בתוכנה דוגמת אילוסטרייטור).
  2. חומר הגלם מוטען למכונה.
  3. החומר נחתך עפ”י המשורטט בקובץ שנשלח ע”י המעצב.

מכיוון שהקובץ הגרפי משמש לחיתוך החומר, אין צורך בשבלונות חיתוך או שטאנצים – אפשר לחתוך מיחידה בודדת ועד מאות אלפי יחידות. יכולת זו מאפשרת גם שימוש במידע משתנה ממוצר למוצר.

עכשיו כדי לעשות את כל החיתוכים המטורפים האלה יש מקום אחד שהייתי ממש ממליצה ושיודע לעשות את העבודה מעולה, PAPERBOUTIQUE הנו מותג מוכר בענף ההזמנות לאירועים. כל העבודות מיוצרות בארץ ומשלבות חיתוך נייר איכותי ביותר בלייזר עם דפוס. התהליך כולו, החל משלב התכנון והעבודה מול המעצב, דרך איכות הנייר והמעטפות וכלה בביצוע ובגימור המוקפד, מביאים לתוצאות המרשימות ביותר בתחום.

 

See Related: מיתוג / עיצוב אופנה / קריאטיב